• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kompletteringar vid ansökan

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Tänkte att vi kan starta en tråd här angående kompletteringar vid ansökan.

Vad har ni för erfarenheter?

*Svea ekonomi ville ha anställningsintyg samt de två senaste lönespecifikationerna för ett lån på 150 000kr. Samt ringa upp arbetsgivaren.
Det var för tre månader sedan via Lendo.

Fortsätt gärna att fylla på.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 263
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
*GoodCash ville ha senaste lönespecifikationerna för ett lån på 25K, blev beviljad trots synlig permittering. Dock har jag sett andra få avslag trots liknande förutsättningar när de har fått komplettera med samma sak. Jag fick mitt lån i Juli.
 

Conrad

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
16 Januari 2019
Meddelanden
181
Mottagna reaktioner
72
Poäng
217
Ikano ville ha kopia på skuldebrevet med legitimation (mejlade). Är det allt för mycket kompletteringar så ger jag upp och väljer en annan aktör om möjligt.
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Ikano ville ha kopia på skuldebrevet med legitimation (mejlade). Är det allt för mycket kompletteringar så ger jag upp och väljer en annan aktör om möjligt.


Håller med. Krävs det mer så tar man en annan.
 

Rufus

V.I.P
Poäng: 537
Blev medlem
22 Augusti 2019
Meddelanden
883
Mottagna reaktioner
408
Poäng
537
Lån & Sparbank erbjöd mig lägst ränta via Advisa ingen komplettering enligt erbjudande, kontrakt undertecknat med BankID allt frid o fröjd. Dagen efter får jag ett samtal från Lån & Sparbank och dem undrade om dem fick ringa min arbetsgivare vilket jag avböjde tyckte det var trams angav samma årslön på ansökan som deklaration och dessutom haft samma jobb i 20 år. Valde Matginalen istället.
 

Jurgen

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
17 Februari 2012
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
18
Poäng
72
Lån & Sparbank erbjöd mig lägst ränta via Advisa ingen komplettering enligt erbjudande, kontrakt undertecknat med BankID allt frid o fröjd. Dagen efter får jag ett samtal från Lån & Sparbank och dem undrade om dem fick ringa min arbetsgivare vilket jag avböjde tyckte det var trams angav samma årslön på ansökan som deklaration och dessutom haft samma jobb i 20 år. Valde Matginalen istället.

Väldigt irriterande förstår jag.
Men marginalen öppnar konto i Marginalen bank innan utbetalning?
Jag hade lån hos Marginalen för längesen. Då var det inte heller någon komplettering.
 

LånaUtanPapper

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 117
En av våra mest kunniga
Blev medlem
15 Maj 2016
Meddelanden
1 860
Mottagna reaktioner
1 623
Poäng
1 117
Dessa större lån/krediter har jag eller har haft

Collector Bank
Remember
Marginalen Bank
Bank Norweigan
Avida Finans
Northmill
Ikano
Divide

Fick skicka arbetsgivarintyg och lönespec till Ikano. Men det är enda av ovan som gett komplettering.

Jag har även fått komplettering hos Wästgöta via Kreditz där mina transaktioner hämtades. Där blev jag nekad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp